Thamsanqa, de vierde keer - Reisverslagen van Ani van der Winden - WaarBenJij.nu Thamsanqa, de vierde keer - Reisverslagen van Ani van der Winden - WaarBenJij.nu

Thamsanqa, de vierde keer

voor de vierde keer gaan wij naar het project Thamsanqa in Port Elizabeth, Zuid Afrika. Daar staan inmiddels 5 weeshuisjes. In 4 huisjes worden 8 tot 10 kinderen tot 18 jaar opgevangen door een huismoeder, die voor hen zorgt. De kinderen mogen naar school, krijgen een schooluniform en hebben een goed onderdak met een lieve huismoeder. In het vijfde huisje wonen de meisjes die inmiddels ouder zijn dan 18 jaar. Zij wonen daar ook onder begeleiding, maar moeten samen eten koken en voor het huishouden zorgen naast hun school of werk. Een soort begeleid wonen.
Er is inmiddels ook een crèche, waar zo'n 60 kleintjes opgevangen worden.
Flip gaat oa de oudere kinderen coachen in het onderhouden van de huisjes en dingen repareren en ik zal overal een handje gaan helpen.
Wij zijn blij dat er weer zoveel geld gedoneerd is en er zijn ook twee zonneboilers toegezegd: één voor het vijfde huisje en één voor de crèche, want die hebben nog helemaal geen warm water!!