Flip in aanraking met de politie - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Ani Winden - WaarBenJij.nu Flip in aanraking met de politie - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Ani Winden - WaarBenJij.nu

Flip in aanraking met de politie

Door: Ani

Blijf op de hoogte en volg Ani

08 November 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth Airport

Breaking news

Vandaag werd de politie in Motherwell gealarmeerd vanwege een hooglopende ruzie tussen een tegelzetter en zijn opdrachtgever!!

Zij waren het niet eens over het resultaat van het werk van de tegelzetter. De tegelzetter vond dat hij prima getegeld had, alleen de tegels waren ongelijk, Vandaar dat hij rechts een paar centimeter ruimte over had, maar dat lag dus niet aan hem.

De opdrachtgever was van mening dat de tegelzetter dan maar bij iedere voeg 1 of 2 mm had moeten smokkelen, zodat in ieder geval de voegen rechtdoor naar boven doorliepen en er geen verspringing op zou moeten treden.

Ook was de opdrachtgever van mening dat indien de nieuwe muur recht gemetseld zou zijn, er netter getegeld zou kunnen worden. Ook was er een meningsverschil over het reparatiewerk, waarbij sommige tegels wel erg ver uitstaken.

De tegelzetter eiste met onmiddellijke ingang het geld dat voor deze klus afgesproken was, maar de opdrachtgever wou hier niet in meegaan. Hij was van mening dat er veel werk overnieuw gedaan zou moeten worden, dus ook een lagere betaling.

Toen de opdrachtgever ook nog zei dat hij het zelf netter zou kunnen doen, was de maat vol! De tegelzetter beval zijn personeel alle spullen in te laden en reed van het erf af. Hij wou echter toch wel wat geld hebben dus kwam hij weer binnen en begon te dreigen.

Daarop belde de huismoeder verschrikt naar Tia en die alarmeerde na overleg met Peter de politie.

Inmiddels had de tegelzetter wel door dat hij aan het kortste eind trok en hij nam genoegen met een aanbetaling van 500 rand (meer was er niet in huis) en een nabetaling per internet bankieren.

De politie arriveerde net na het vertrek van de tegelzetter . Volgens hen waren zij door buren gealarmeerd. Zij vroegen zich wel af wat die blanke mensen in het township deden. Na inspectie van het geleverde werk van de tegelzetter ging de opdrachtgever vrijuit.

De opdrachtgever is erin geslaagd het werk te verbeteren. Helaas beschikt hij over onvoldoende gereedschap om de hele klus af te maken. Er is dus nu een vacature voor een tegelzetter met gereedschap.

Tot zover deze berichtgeving.

• 08 November 2012 - 21:10

Bart En Jolanda:

Hoi Ani en Flip,
    Wat een heftig verhaal zeg! Tja Flip kennende zal hij het niet ff lief leuk en aardig hebben verteld wat niet goed was. Kan je nagaan wat een reactie daarop volgt. Volgens ons zijn jullie nu wel zo'n beetje uitgeklust en gaan jullie toch nog een week of wat genieten van de vakantie? Als we het zo allemaal lezen, wordt dat wel een beetje tijd. Ondanks dat jullie veel voldoening halen uit het werk dat je verzet, is vakantie jullie toch wel heel erg gegund. We wachten het volgende verslag af.
    lieve groet, Jo en Bart

• 08 November 2012 - 21:55

Christina De Jong:

Dit wordt echt spannend! Hopelijk heeft de tegelzetter niet al te veel vrienden in de township!
    Maar ik kan me wel voorstellen dat je als ervaren vakman uit Nederland scheef naar het geleverde werk kijkt.
    Misschien wordt het tijd om een goede ambachtsschool daar neer te zetten, die echte vaklieden kan afleveren. Er moeten in Nederland nog voldoende oud-timmerlieden, architecten etc. rondlopen, die dat zouden kunnen doen.
    Ik ben wel benieuwd of dit verhaal nog vervolg krijgt (geen visa meer verstrekken of anderszins).

Even nog de laatste nieuwtjes uit Alphen:Simone en Laurens krijgen op 13 november de sleutel van hun nieuwe huis in de Bloemhofstraat. Rien heeft alvast tijd gereserveerd voor het betere kluswerk.
    Je kunt je alweer inschrijven voor de halve marathon in Egmond aan zee. Wij hebben gekozen om zaterdag de zuidroute te lopen en zondag de noordroute.
    De nieuwe regering van VVD en PvdA roept heel veel weerstand op met de plannen voor een inkomensafhankelijke zorgpremie. Het lijkt erop dat we allemaal flink minder te besteden krijgen.
    Recyclen neemt ene grote vlucht. Zelfs je oude jassen kun je inleveren bij C&A voor een premie van 35 Euro. Rommelmarkten doen goede zaken!
    Groetjes en tot mails.

Christina

• 08 November 2012 - 23:40

Anneke Stultiens:

Ha Ani en Flip,

Wat een toestand zeg....hopelijk gaat het allemaal goedkomen.
    Ik wens jullie heel veel succes, zal wel even schrikken zijn geweest, zoveel commotie over tegelwerk.
    Succes met "de laatste loodjes".

Hartelijke groeten van Anneke

• 09 November 2012 - 01:11

Linda:

De opdrachtgever weet natuurlijk wel van wanten en wil goed werk zien! Ik geef hem groot gelijk. Gelukkig was de politie ook zo slim. Maar wat zou er gebeurd zijn, als de politie de tegelzetter de hand boven het hoofd had gehouden? Sterkte in de laatste weken!
    Henk en ik zijn naar Breskens geweest. Heel onverwacht voor John. Hij opende een eigen zaak voor ( sport- ) massage en daar wilden we even getuige van zijn. Het was gezellig, vooral de totale verbazing op het gezicht van John. Op een dinsdagavond verwachtte hij geen bezoek uit Bodegraven.

Groetjes LINDA