Thamsanqa, de vierde keer, verslag 1 - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Ani Winden - WaarBenJij.nu Thamsanqa, de vierde keer, verslag 1 - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Ani Winden - WaarBenJij.nu

Thamsanqa, de vierde keer, verslag 1

Door: Ani

Blijf op de hoogte en volg Ani

07 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth Airport

Lieve familie, buren, vrienden, sportvrienden en oud-collega’s, kortom iedereen die ons nu of vorige jaren gesponsord heeft.

Straks begint voor ons de reis. De koffers zijn gepakt: warme kleren, zomer- en werkkleding, wat gereedschap, toilettas, schoenen en dan mag er niets meer bij, want we mogen 20 kg meenemen.

Nog even de laatste dingen regelen, het huis aan kant maken, de laatste wasjes draaien en dan kunnen we met een gerust hart op vakantie gaan. Gelukkig zijn twee hartpatiënten uit de familie goed door de operatie heen gekomen, maandag nog no 3, maar we hopen dat dit ook goed zal aflopen.

De rondreis in Namibië ziet er op papier al prachtig uit, dus daar kijken we echt naar uit. We hopen op een goede reis met de camper door prachtige landschappen en veel bijzondere dieren.

En daarna door naar Port Elizabeth waar we weer bij Daphne en Peter een heel goed onderdak hebben en waar de mensen van Thamsanqa ons al hebben laten weten dat wij heel erg welkom zijn. De twee zonneboilers zijn al besteld, de loodgieter heeft ook al tijd gereserveerd, dus binnenkort hebben de crèche en het vijfde huisje voor de oudere meisjes ook warm water.

Wij willen nogmaals alle sponsoren bedanken, die het mogelijk maken dat wij kunnen helpen om voor de kinderen en huismoeders van Thamsanqa het leven beter te maken. Het zijn soms maar kleine dingen maar die voor hen van ontzettend veel waarde zijn. Sowieso dat er uit Nederland mensen komen om hen te helpen en hen aandacht geven. Fijn dat er in Nederland zoveel mensen wonen, die betrokken zijn bij ons werk voor Thamsanqa.

Natuurlijk is het maar een druppel op de gloeiende plaat, maar de kinderen van de vijf huisjes en de 65 kinderen van de crèche hebben hierdoor wel kans op een betere toekomst.

Tijdens ons verblijf in Namibië zullen jullie weinig van ons horen, want lang niet overal is er internet. Maar zodra we in Zuid-Afrika zijn zal ik jullie op de hoogte houden van onze belevenissen.

Nogmaals dank en groetjes van Ani en Flip

• 07 Oktober 2018 - 09:01

H.Romeijn-Vermaat:

Hallo Flip en Anie, ik wist niet wat ik las??!
    Dat wordt een beel bijzondere tijd voor jullie.
    Ik zal dikwijls aan jullie denken en wensen jullie van harte een heel goede tijd en ook een goede reis toe.
    Een heel goede tijd, zo ver van huis! En komt weer gezond terug hier bij ons.
    Veel liefs van Leni.

• 07 Oktober 2018 - 17:24

Anneke Stultiens:

Ha Flip en Ani,

Heel veel plezier en een super mooie reis en tijd gewenst!

Groetjes van Sjaak en Anneke

• 14 Oktober 2018 - 09:28

Franz Mars:

Hallo ani en Flip
    Eindelijk gelukt een mail te sturen
    Geweldig wat jullie daar allemaal doen
    Hoop jullie nog eens te zien
    Groetjes Franz en jowi