Weblog no 4 Toch kakkerlakken - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Ani Winden - WaarBenJij.nu Weblog no 4 Toch kakkerlakken - Reisverslag uit Port Elizabeth Airport, Zuid-Afrika van Ani Winden - WaarBenJij.nu

Weblog no 4 Toch kakkerlakken

Blijf op de hoogte en volg Ani

23 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth Airport

Vandaag was het weer zo’n dag, waarop we van alles mee maakten.

We zijn al gewend aan mensen die in het gras slapen, bedelaars langs de weg die alleen geld willen en geen banaan, hordes honden in het township, flessen water die in de zon gelegd worden om warm water te hebben en lastige klussen.

Vandaag zouden we bij het huisje van Cynthia in het keukenblok een nieuwe kraan plaatsen en nieuwe haken bevestigen waaraan de gordijnrails vastzitten.

Gisteren had Flip binnen al een kakkerlak gezien, toen we bezig waren met de waslijnen. Vandaar dat ik graag de auto binnen het hek wilde hebben, zodat mijn tas met de lunch en ons drinken in de auto zou kunnen blijven. We nemen altijd ons eigen eten, handdoek, koffie en beker mee, zodat we niets van de huisjes hoeven te gebruiken. Vooral bij Cynthia, want daar is het vies.

Binnen stond het keukenblok en de tafel er naast vol met vuile vaat. Dat allemaal verplaatst zodat Flip goed bij de kraan zou kunnen. In het aanrechtkastje stond op de gore plank een glazen schaal met vies water; waarschijnlijk lekte de kraan al lange tijd. Flip heeft met veel moeite de oude kraan eraf geslepen, een blok hout eronder gelijmd en toen de nieuwe kraan bevestigd met een dikke laag lijm ertussen.

Intussen zag ik overal kakkerlakken lopen: onder de tv, op de grond; ze zaten zelfs in de tochtstrippen van de koelkast. Er lagen natuurlijk ook overal eitjes, dus oppassen geblazen, want die eitjes neem je zo onder je schoenen mee naar huis. Daarna ging Flip de railhaken bevestigen in de slaapkamer. Ineens gaf Flip een harde gil want er was iets in zijn nek gesprongen!! Hij dacht natuurlijk aan een kakkerlak, maar het was een hagedis. We hebben wel gelachen.

We moesten even naar de bouwmarkt want de haken waren niet goed. Toen Flip de auto van het terreintje af reed, was er ineens een hoop gekraak en daar lag de voorbumper op de grond........
Zonder voorbumper naar de bouwmarkt en toen bleek ook de richtingaanwijzer raar te doen! Terug bij het huisje toch maar weer de bumper erop geduwd; die bleef redelijk zitten. Het lampje was nog heel, maar maakte vaak onvoldoende contact. Uiteindelijk hebben we een half scottsbridesponsje ertussen gedaan en zijn zo naar huis gereden. Daar heeft Flip met wat ijzerdraad de bumper wat steviger bevestigd. Op de weg stak ook ineens een kudde koeien vlak voor ons de weg over..........
Het was me het dagje wel!

Morgen gaan we een lang weekend met Peter en Daphne en nog wat mensen naar het vakantiepark waar we twee jaar geleden waren met die brand. Het schijnt opnieuw gebouwd te zijn; we zijn benieuwd en hopen op mooi weer.

• 24 Oktober 2014 - 19:28

Ria Stukenboom:

Hallo Flip en Ani,

Julllie maken wel heel wat mee. Maar wat zijn jullie ook creatief bezig.
    Het is iedere keer weer improviseren. Dat lukt jullie erg goed.
    Nu even een rustig weekend en hopelijk lekker weer.
    Wel leuk dat jullie weer naar hetzelfde vakantiepark gaan.

Nog heel veel succes met alle klussen.
    Jullie zijn kanjers!

Groeten
    Ria Sturkenboom

• 24 Oktober 2014 - 20:03

Ellen:

Hoi Ani en Flip,
    Het blijkt toch niet zo gemakkelijk om wat hygiëne bij te brengen zo te lezen. Nu zal het ook wel komen omdat het daar warmer is, maar jullie laten toch zien hoe je de boel schoon kan houden, dus het beklijft niet echt hè! Dat is voor jullie ook weer jammer.
    Ik kan mij voorstellen dat je geschrokken bent Flip met zo'n hagedis in je nek, en dan lachen de anderen er ook nog om.
    Maar omdat er voor jullie ook genoeg ander werk aan de winkel is, krijg je toch ook wel weer heel veel blije gezichten te zien en dat geeft ook wel weer voldoening, denk ik.
    Voor het weekend ziet er er voor jullie ook wel weer gezellig uit. Ik hoop, dat jullie met elkaar echt kunnen genieten daar en plezier maken!
    Nog heel veel succes met jullie werk daar, want mensen zoals jullie zijn toch wel erg hard nodig. En als dank de glimlach van de kinderen zal zeker ook goed doen!
    Lieve groeten uit Best van Dick en Ellen

• 25 Oktober 2014 - 19:40

Thea Severs:

Hoi Ani en Flip,

Leuk om jullie verslag weer te lezen!
    Veel plezier verder!
    groetjes, Thea.

• 26 Oktober 2014 - 17:48

Stefanie Van De Pas:

Whahaha, ja wij namen ook ons eigen eten mee... Mijn dochter Samantha en ik waren er in juli van dit jaar. Ik ben zo benieuwd of er nog wat gedaan wordt met de naailessen die ik aan ankhona, nandi en nobahle heb gegeven. Ik heb gehoord dat jij Ani zo handig bent met naald en draad!!
    Veel plezier het komende weekend, en een dikke knuffel, veel moed en doorzettingsvermogen voor jullie (al kennen we elkaar niet lijfelijk, we hebben grote liefde voor dezelfde mensen) en ook een voor Peter, Daphne, Louise, Larissa en Tia!

• 28 Oktober 2014 - 20:18

Thea En Wim:

Beste Flip en Ani

Petje af dat jullie elke dag weer de uitdaging aangaan.
    Het is toch iedere keer wel behelpen.
    Je inventiviteit wordt, denk ik, wel regelmatig op de proef gesteld.
    Daarom heel veel waardering dat jullie dit iedere keer weer doen.
    We denken dat de dankbaarheid van de mensen waar jullie het voor doen,
    de drive is om dit alles op te brengen.
    Goed dat jullie ook nog `n weekend inlassen,om even wat anders te doen, dan wordt de accu weer opgeladen.
    Aan de foto`s te zien is het redelijk mooi weer,dat helpt alles bij elkaar natuurlijk ook
    Jullie verslagen zijn erg leuk om te lezen en uiteraard ook de foto`s
    Nou beste mensen,we wensen jullie nog `n fijn verblijf en hopen vooral dat alles gladjes verloopt
    Hou goede moed en blijf vooral gezond

Groeten van Wim en Thea

• 30 Oktober 2014 - 17:43

Leen En Leni Romeijn:

Hallo Ani en Flip,
    Hartelijk dank voor jou mail met de mededeling dat Riet Volkerts is overleden.
    Wij wisten natuurlijk niet dat zij ziek was. Leen keek er wel erg van op! Toch nogjong
    Fijn dat je mailde. We hebben gelijk jou mail geleZen en het verhaal over de kakkerlakken. Jullie maken zo heel wat mee.
    Wij hadden zaterdag een begrafenis op Tholen. De vrouw van Leen zijn jongste broer.
    Met Leen gaat het best goed. Hij is aan de derde periode begonnen.
    Leuk, om jullie belevenissen te lezen.
    We hopen dat jullie weer gezond en wel, zonder kakkerlakkeneitjes aan jullie schoenen in Bodegraven zullen arriveren.
    Hartelijke groet van leen en leni.